1 dag kvar

Japp det är nu endast 1 dag kvar av mitt 10 veckor långa sommarlov, shit vad tiden går fort. Igår när jag var inne på min skolas hemsida och såg mitt klassnamn tänkte jag också för första gången på vad det betydde, vi började gymnasiet 2011, för typ exakt två år sedan. Det känns som att 2011 var för typ tjugo år sedan, herregud.
 
 
Ibland kan jag faktiskt säga att tiden går alldeles för fort, det är ingenting som ska komma från en 18-åring med tanke på att mitt liv knappt har börjat men jesus christ. Blir faktiskt hur stressad som helst, mitt mål var att flytta hemifrån typ samma år som jag fyller 20, men hade också ett mål att ta körkort samma år som jag blev 18, och det lär ju inte gå. Var liksom inte beredd på att min 18-årsdag skulle komma så jävla fort, och om bara typ 285 dagar tar jag fucking studenten. Hur sjukt är inte det? Vet att det låter som väldigt långt tid men har en känsla av att det kommer gå mycket fortare än jag vill.
 
Alla jag träffar frågar vad jag ska göra efter gymnasiet, och jag svarar alltid att jag inte vet. För jag har verkligen ingen jävla aning och det är så sjukt jävla stressande så jag vet inte vad jag ska ta vägen. 
Det är så mycket att tänka på och ta ställning till så jag vet inte vilken ända jag ska börja i. Antar att man får börja ta typ en dag/vecka i taget och bara vara öppen för typ allt gällande jobb, utbildning osv. 
Blir stressad av att ens sätta mig ner och försöka skriva ett CV, vet inte hur många gånger jag har börjat men jag kommer aldrig någon vart. USCH ibland önskar jag bara att jag kunde vara typ 5 resten av livet, bara leva utan måsten och massa skit.
 
Jaja ett tips till er som börjar gymnasiet nu i år är att fokusera mycket på studierna, jag vet att alla säger det men det är verkligen viktigt. Tror att det är bra om man har en motivation, t.ex. att man vet precis vad man vil jobba med för då blir man taggad på ett annat sätt på att plugga, för då har man liksom ett mål och en mening med allt man gör.
Jag är även medveten om att alla andra också säger att man inte ska skjuta  fram något, och det är såså sant. Man inser det oftast alldeles försent och då är det svårt att hinna ta igen. Det är mycket bättre att exempelvis göra läxan direkt när man kommer hem från skolan och sedan belöna sig med ett pll avsnitt efter att man är klar, än att göra tvärtom för då kommer inte den där jävla läxan bli gjord!
 
Hoppas alla får en asbra höstermin och lycka till till er alla som börjar nya klasser och skolor!
PussL
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar