Redan trött

Hejsan!
 
Idag började jag vid 9 för att ha en föreläsning ang studieteknik osv. Efter det hade vi en liten intruduktion i Juridik, fick lite böcker och allmän info om vad vi ska hålla på med i den kursen. Sedan var det lunch och efter det åkte jag hemmåt igen. Vi har ingen idrott eller engelska denna eller nästa vecka så därav att vi slutade tidigt. Är helt slut trots att jag inte gjort ett piss förutom det jag skrivit ovan... Antar att man inte är van med vardagen än, btw så har jag redan tröttnat på att åka buss och tåg. Det var såå skönt att bara gå ner för backen och så var man plötsligt vid skolan. Tänk när det är vinter?! Med -20 och massa snö, vänta på busshelvetet som kommer 20 minuter försent och därmed missar man tåget och nästa tåg blir det signalfel på eller något annat eftersom att någon snöflinga har landat på spåret. När man tillslut kommit fram ska man av och gå sista vägen till skolan på en stig som kommer vara helt isig, då hockey killarna glider fram lätt som en plätt och alla andra tar sig över helskinnade medan jag kommer se ut som bambi på hal is innan jag stupar och får kravla mig likt en larv till gatan där det är sandat. 
 
Såååååååååå. Nu när jag skrivit ut mina bekymmer om hur jobbigt det kommer bli på vintern kan vi gå vidare och om jag ska få en positiv sak skrivet i detta inlägg så är det att det fortfarande är augusti (inte länge till men ändå!) och efter det har vi september och förhoppningsvis oktober - då snön håller sig borta! Oooooh happy day. 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar