Ännu en j*vla måndag

Update: Skrev det här inlägget i måndags och ja jag vet att det är onsdag idag. Men här kommer det iaf! Om ni inte vill veta vad jag gjorde på lovet så föreslår jag att ni slutar läsa nu
 
 
Fast lite bättre ändå för jag är ju ledig! Woho! 
 
Haha hej på er! 
 

Igår va ju då sista riktiga dagen på mitt påsklov, vilket suger riktigt jävla fethårt. Aja that's life. Tänkte iaf berätta lite kort om delar av lovet, som har varit huuur bra som helst! 
 
Tisdag: Kom hem från Skåne och mormor efter en 6-timmars lång bilresa. Hade jättemysigt där men va sjukt skönt att komma hem igen, blir lite segt efter ett tag. Minns inte vad jag gjorde sen men packade väl upp eller något ;)
 
Onsdag: Åkte till T-centralen för att möta upp mina babes Mikkan och Filiz, vi skulle äta lunch tillsamans eftersom vi inte hade setts på länge. Efter att ha gått i kanske en timme i hela stan och insett att alla restauranger var upptagna eller alldeles för dyra så gick vi och köpte en varsin sallad på ICA, tog sedan tvärbanan, (eller vad det nu heter) ut på Djurgården till Waldemars Udde, där vi satt typ hela dagen och snackade massa skit. Det var supermysigt! När vi var där fick också Mikkan den briljanta idén att vi skulle ringa till Basta och kolla om de hade någon ledig tid så vi kunde komma och rida. Det hade de också, så vi fick en tid klockan 10 på morgonen dagen efter. Vilket leder oss till....
 
Torsdag: Gick upp vid typ 7 (?) för att fixa mig, tog sedan bussen till Älvsjö station där jag mötte upp Mikkan. Vi tog sedan pendeln till Östertälje där Ewe och hennes mamma väntade på oss och sedan bar det av mot Nykvarn och Basta! Vi hade en jäkla tur med vädret kan man säga, det va sol typ hela tiden och faktiskt inte så kallt. Vet inte riktigt vilken tid vi kom iväg men när vi hade ridit i typ 10 minuter, märkte Stefan (våran ledare, vän, mentor hahaha you name it) att hans häst hade tappat en sko, så det var bara att rida tillbaka till stallet och byta häst! Det tog ganska långt tid, men sen kom vi iväg igen! Vi red direkt till en äng i närheten för att galoppera, kan ju passa på att säga att min häst inte hade gått på typ en månad och hade en jädra massa överskottsenergi, hon hade därför bockat och haft sig en heeel del innan vi kom fram till ängen. Iaf när vi precis skulle börja galoppera fick hon för sig att börja köra lite rodeo, oförbered som jag var flög jag av, med huvudet före (såklart), på den isiga stenhårda snön. Haha kändes som jag låg där hur länge som helst, allt bara snurrade och ett tag fick jag för mig att hästen hade landat på mig.. Men som tur var va det inte så. Kom  iaf upp på hästen igen efter mycket om och men, antar att jag såg lite freaked out ut för mikkan erbjöd mig då hennes häst, så vi bytte. Red i kanske en timme till efter det, sedan var  det bara att åka därifrån. Åkte sen hem till Ewe, käkade lunch och försökte välja låt att sjunga på Idol-audition till både mig och Mikkan. 
Sedan drog gänget vidare mot mitt casa för att hämta lite grejer och sedan styrde vid kosan mot mikkans lovely lägenhet (LL!!!!) för att sova över. På kvällen myste vi galet och bakade även en asgod smulpaj med äpple! 
Dagen efter, alltså...
 
Fredag: Vaknade vi vid kanske 9, gick upp och käkade frukost sedan fixade vi oss och drog ner till centrum och kollade någon timme. Käkade sedan lunch i mikkans LL och drog later till Huddinge station där jag och Ewe blev upphämtade av hennes kär mor. Skulle sen träffat en viss person men så blev det inte så istället åkte vvi och handlade massa goda frukter och tacos till middag! Minns inte riktigt vad vi gjorde sen.. Eller jo juste vi var ute på ett hemligt uppdrag! På kvällskvisten kollade vi på första filmen i något som vi trodde skulle bli ett disneymaraton men som vi avslutade gaanska snabbt haha. Åt också upp frukterna som vi hade förstört genom att doppa i choklad/vaniljyoghurt och lagt in i frysen. 
 
Kan ju även berätta att jag sedan jag ramlade av min lilla horse har haft ont i pannan/hjärnan/huvet whatever, och foten, så sluta peta på min panna hela tiden (Isabelle)!!!!!!
 
Överlåter de sista två dagarna åt ewe att berätta om!
PussL


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar