Samma sak varje jävla höst

Bara så ni vet så är det inte jag som skrivit den här, men läste den och vartenda ord skulle kunnat vara mitt då det stämmer såså bra. Läs så förstår ni.
 

"Ett desperat rop på kärlek.

Ett av mina två individuella val är 100-poängskursen Engelska 7, vilken har som grund att analysera litteratur. Därför gav min kursledare mig i uppdrag att leta reda på en bok att läsa; valet föll på "Looking for Alaska" skriven av romanförfattaren John Green. Det är första, men definitivt inte sista, gången jag läser en bok som han har skrivit; det kan ni hoppa upp och sätta er på!
 
Häromkvällen, när jag låg och läste, snubblade jag över ett citat som jag tyckte var så bedårande att jag ville tatuera det över mina revben, eller åtminstone ha någon i min kontaktlista att skicka det till: "I want to sleep. Not fuck. Not even have sex. Just sleep together, in the most innocent sense of the phrase.". Därmed inte sagt att det är något fel på att vara ensamstående och inte fordra mer än att få sig ett skjut lite då och då, men jag är less på det. Jag vill inte vara singel som en eremit längre. Stundom går det an, men inte alltför länge och synnerligen inte i anknytning till hösten. Jag vet inte vad det är som gör att avsaknaden av ett förhållande blir mer påtaglig när svamparna gror i det tysta skogarna, men en sak vet jag, och det är att mitt begär efter en förändrad civilstatus går att ta på vid det här laget.
 
Jag vill inte att det ska gå ut på att hitta någon iögonfallande att hamna i sänghalmen med på noll och inga sekunder. Jag vill att det ska handla om att hjärtat gör rondat-flickis-salto i parti och minut och om att slå vad i kyssar, att sno åt sig en för stor skjorta och göra plats för två i en jacka, att fläta benen till en kringla under täcket och att vila sin haka på någons axelparti."
 
Ni hittar den här; http://ellinorakesons.blogg.se/
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar