De flesta av oss slösar bort våra liv som om vi hade ytterligare ett på banken

Och just därför, satte jag mig igår och började söka jobb och kolla boende i mitt älskade Skåne. Kan tänka mig att folk undrar vafan jag vill flytta bort från staden och ut på vischan för när de flesta gör tvärtom. Men det är som så att i Skåne mår jag alltid bra, när jag är där lyfts bara alla bekymmer från mina axlar och man behöver inte kämpa fram det där stora lyckliga leendet utan det sitter som fastklistrat 24 timmar om dygnet. 
Visst det är klart att man stöter på bekymmer var i landet eller i världen man än befinner sig men det är som att man kan ta motgångar på ett tusen gånger bättre sätt när man är någonstans där man annars känner ren och skär lycka, så är det i alla fall för mig.
 
Så ja om det nu blir något måste jag börja med att ta körkort så jag kan ta mig runt därnere, allt ligger ju inte precis runt hörnet. Det är också något som andra ser som problem men som jag bara tycker är oerhört skönt. 
Har skrivit på bloggen några gånger att jag är född in i fel liv, skulle passat bättre som någon bondtös ute på landet haha. Nejmen skämt åsido trivs tusen gånger bättre ute i naturen och bland trevligt folk, som det är svårt att hitta häromkring. 
 
Sedan det sket sig med jobbet så ser jag ingen anledning att stanna kvar på ett ställe där jag känner mig som en fågel instängd i en bur. Eller okej det där lät fel för mina älskade vänner och min underbara familj är anledning nog att inte fly landet.
Men man måste få tid och ro att lära känna sig själv också, och lista ut vad man vill göra med livet. 
Det behöver jag just nu mer än någonsin annars, just nu är det skolan som binder mig till den här platsen (och somsagt mina käraste), men efter studenten drar jag. Om jag inte fått något jobb här såklart men då kommer jag ändå fortsätta kämpa och leta för att kuna flytta neråt mot mitt älskade Österlen. 
 
Vi får helt enkelt se vad framtiden för med sig för något. 
Men något jag lärt mig är att jag måste fokusera mer på mig själv och se till vad jag själv behöver för att må bra. Tror faktiskt aldrig jag mått helt bra under hela mitt liv,men det ska det bli ändring på.
 
PussL 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar