Livet

Nu när det närmar sig studenten och så bör man ju ha framtiden planerad för sig. Men icke sa nicke, folk, eller ja vuxna vet inte hur satans jävla svårt det är att behöva veta när man är 19 år hur man vill att resten av ens liv ska se ut. Eller de vet säkert för det har ju varit med om kind of lite samma sak, fast ändå inte för på deras tid var det fan 1000x gånger lättare med både att skaffa jobb och få en utbildning.
Tror seriöst jag lägger ner typ minst 20 timmar per vecka på att leta jobb och hittills har det resulterat i en fucking arbetsintervju och det jobbet fick jag liksom inte ens..
Känner ju liksom inte alls lite småpanik över att jag om mindre än 4 månader aldrig mer kommer få 1000 spänn i månaden, eller att jag skulle vilja flytta hemifrån nu och inte ens har så det räcker till typ en ny säng.
Och sen är det ju så jävla mycket kul man vill göra också, åka på festivaler och konserter hit och dit, köpa bil, åka utomlands, köpa massa kläder, festa osvosv
Som ni ser här har ni en tjej som är taggad på livet!

Ja asså faktiskt är jag det, jag är taggad på alla roliga saker, tycker att "ungdomsåren" ska handla om att bara leva livet och hitta sig själv (ja det låter jävligt gay men är så sant). Istället är typ 80% av alla gymnasieungdomar sönderstressande och har knappt tid att ens duscha. Haha skämt åsido men ni fattar vad jag vill få fram.

Det "lättaste" vore väl om jag började plugga på högskola direkt, men dels pallar jag inte plugga mer för fem öre och dels har jag ingen aning what so ever om vad jag vill bli och det känns ju det bara som wasted time.

Vet inte vad jag ville komma med det här haha, skönt att skriva litt bara.
Bloggar senare!
PussL

 



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar