“Only in the darkness can you see the stars.”

Hej på er!
Har haft en ganska tung dag idag, fick ett extremt tråkigt besked som väckte massa gamla minnen till liv, inte positiva då alltså. Så satt väl ungefär halva dagen och grät tills jag insåg att det bara var onödigt.
Det är klart att man ska gråta och släppa ut sina känslor men det hjälper ju faktiskt inte, det enda man kan göra är att visa att man finns här oavsett vad och hoppas och håller tummarna. För, som det sägs, hoppet är ju ändå det sista som lämnar oss.
 
Det är hemskt när sådant här händer, men det får oss att inse hur viktigt det är att ta han om varandra, leva i nuet och inte må dåligt under längre tider utan istället försöka fokusera på positiva saker och tankar.
 
Så ta hand om varandra och låt inte en enda dag gå till spillo.
Imorgon är början på resten av ditt liv.
 
Jag har bara en sista sak att säga innan jag ska gå och lägga mig och hämta kraft till en ny dag imorgon.
 
F U C K  C A N C E R 
 
och till alla er som kämpar mot denna vidriga sjukdom eller har den äckligt nära inpå, tappa aldrig hoppet. 
Och Linnéa, jag älskar dig <3
 
 
The most important thing in illness is never to lose heart.

Feed your faith and your fears will starve to death.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar