Misslyckad

dålig usel kass bedrövlig oduglig värdelös ovärd onödig överflödig oviktig oväsentlig misslyckad
 

Så känner jag mig, överflödig, värdelös, usel, misslyckad. Så. Jävla. Misslyckad.
När jag sitter här i det helvetes jävla never ending- januarimörkret så tänker jag på mitt liv. Vad fan gör jag egentligen? Har insett att jag mest bara känner mig som en belastning. Ta mina underbara vänner till exempel, gång på gång på gång finns de där för mig, vad jag än gör, hur jag än mår, vad jag än klagar över. Så finns de där, de ger goda råd, stöttar mig, tröstar mig och är bara så satans bäst. Men vad gör jag egentligen för de? För er? Känner mig bara som en belastning, som att ni ger och ger men jag bara tar och ger inget tillbaka. Kan ju bara börja med att säga förlåt resten av mit liv men det lär ju inte ge tillbaka allt de gjort för mig. 
 
Och mitt liv då? Vad är det med det tänker i nu. Jo det är ovärt, onödigt, misslyckat, kasst. Vad gör jag? Jo jag går till skolan som alla andra ungdomar, jag är lite sisådär med på lektionerna sedan beger jag mig hemåt. Och vad väntar mig där? Ja antagligen inget jävla speciellt alls. Det mest spännande som händer på min dag är ett nytt highscore på subway surfers, en klarad bana på candy crush eller att jag precis hinner med både pendeltåg och buss så jag slipper stå och vänta i ytterligare en kvart. Kul. Jättekul verkligen. 
 
Jag vill ha något att leva för, eller någon. Något eller någon som ger mitt liv en mening, som ger mig en anledning att öpnna ögonen på morgonen, gå upp ur sängen och starta upp ännu en dag av mitt liv. 
Detta något eller denna någon får väldigt gärna komma snart för det här börjar jag tröttna på. Jag menar verkligen, verkligen tröttna på. 
 
Ta nu inte det här som att jag inte har något att leva för, för det har jag, tusen gånger om. 
Men jag behöver något nytt, något/någon som bara kommer in som en virvelvind av lycka och rör om allting. 
 
Skrev väl mest det här för min egen skull, det behöver man ibland. Skriva eller prata av sig och just idag var det lättast att få ner allt i skrift. 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar