Livet

En grej jag har börjat tänka på ganska mycket på på senaste tid är hur mycket livet kommer förändras när man inte längre är bunden till skolans lov osv om man vill hitta på något. 
Okej att man kanske jobbar och så men det ä fortfarande en heelt annan sak, till exempel som igår när snöovädret drog igång, om jag inte hade gått i skolan och hade haft lite mer pengar hade det inte funnits en enda sak som hade stoppat mig från att bara boka en sista minuten och dra utomlands, eller iaf någonstans där man inte behöver klä sig som en eskimå när man bara ska till brevlådan.
 
Och det ska bli så oerhört skönt att slippa behöva släpa sig upp på morgonen för att gå till ett äckligt hus där man måste sitta hela dagarna och "lära sig" en massa oviktigt, för att sedan fortsätta med detaa plågsamma direkt när man kommer hem när man egentligen ska ha sin fritid. 
Visst jag måste fortfarande gå upp för att jobba, men som sagt det är inte alls samma sak. Jobbet får jag ju iaf ut något av, exempelvis pengar haha. 
Något som suger om att det "bara" är jag och Emma som tar studenten bland mina kompisar är ju att om jag vill göra något med de är jag fortfarande bunden till att betala typ 5000 extra bara för att det är lov då. Jaja det är inte mycket att göra åt, är ändå så himlahimla glad at det snart är över på denna 14 år(!!!!) långa plåga av dammiga skolböcker, äckliga klassrum, vidrig skolmat, muppiga människor men framförallt alla konstiga jävla lärare. Alltså herregud de ska vi inte ens tala om.
 
Det här är inlägget är inte för att jag ska klaga på skolan för det har jag nog gjort tillräckligt haha.
Ville bara säga hur lycklig jag är över att studenten infaller väldigt snart, för längre hade jag inte pallat.
Bloggar senare!
 
PussL
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar